Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

04 oktober, 2011



Ja...denna bilden får tala för min gyllene vecka... :) "Å Kristina, guldet blev till sand..." 3 dagars fiske skulle det bli..
Onsdag: Jag och en kompis skulle fiska av ett hett område med levande betesfisk. När vi metade betesfisken så lyckades jag smacka på en braxen på 1,85kg och han en regnbåge på 2,35kg. Tyvärr hade vi inte ETT pet på våra beten denna dagen! Snacka om att pricka fel vik! :)

Lördag: Nu ville jag ha fisk! Gädda förstås! Valde en lite mindre sjö där det sägs ha plockats en hel del gäddor 10-13kg dom senaste tio åren! Denna dagen bjöd på 20 napp på mina trollingspön, 8st gäddor i båten där ingen låg över 4kg. Största jag såg för dagen var en 6a som kastade sig ursinnigt rakt upp i luften och spottade min wobbler! Kul dag ändå för att hamna i ett snip-VM!

Söndag: Heltaggad! Vädret var äntligen rätt! Jag och Johan skulle trolla av ett hett ställe. Efter en timme och några missade napp får jag ett samtal om att det är ett mindre kaos hemma. Som den gode maken och familjefaren man är så tog jag snällt upp grejorna och blev avsläppt på land. Under resten av eftermiddagen/kvällen fick jag några sms ifrån Johan om dubbelhugg hit och tapp dit... Johan lyckades i alla fall dra en som snuddade 6kg, men annars var de rätt kallt!

Vi hoppas att gäddorna kommer igång nu för allt verkar vara förskjutet i år, så snart borde det smälla till och bli grymmebra fiske! Den som fiskar får se... ;)

Kommande: * Lite GODIS till fisket 2012
* Peraxstatistik, september
* CWC-Almanackan Oktober

Skittfiske på er!

/Team Perax, Jon

1 kommentar:

viktor sa...

där är den!