Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

27 maj, 2011



Igår kväll fixade jag barnvakt under kvällen så att jag och min fru Marit kunde åka ut och fiska tillsammans. Jag hade fått nys om ett nytt ställe längs Siljans strand som skulle vara hett på gädda så vi bestämde oss för att fiska av detta område med hjälp av flötestrolling.
Vi riggade spöna och började fiska och redan efter 10 minuters fiske kom första hugget på ett av Marits spö. En helt OK gädda på 6.4kg och 102cm. Vi hann knappt få ut grejerna igen förrän det började knarra på Marits rulle igen. Den här gången räckte det till nytt PB för henne, 7.7kg och 106cm!
Men mer skulle komma. En timme senare höjde hon sitt nysatta PB med ytterligare 2kg, den här gången 9.7kg och 115cm! Ett imponerande resultat med tanke på att hon knappt hållit i ett spö på över 3 år.

Mitt fiske var inget annat än bedrövligt för dagen. Tveksamt om frun får följa med några fler gången framöver…

/Johan Löfström, TeamPerax

9 kommentarer:

Albin sa...

Kvinnor alltså, livsfarliga!

Viktor sa...

Bra fiskat! Var säkert stur id´n som levererade den största!

Anonym sa...

Grattis Marit! Bra att du tar dem och inte Johan, han har fått nog med gädda på några år framöver.

Ses snart grabbar, riktigt laddad för tävling!

/Timblad

Anonym sa...

Just ja! Tävling snart! Kan vi komma överens om att Viktor INTE ska vinna denna deltävlingen iår!?!? ;)

/Jon

Anonym sa...

Tack!

Viktor: Den största gäddan tog på en id, men det var på en av dom mindre. Dom största sparar Johan till tävlingen på söndag.

/Marit

Anonym sa...

Hur ser det ut med antal tävlande på söndag?

Jag har i vanlig ordning ingen egen båt. Så att någon tar med mig i sin båt är en förutsättning för att jag ska kunna spöa skiten ur er. :)

Både Viktor och Christoffer verkar lite osäkra än så länge.

/Timblad

Anonym sa...

Jag ska ragga med Tysken, men annars finns de plats i min båt! ;) Johan har oxå plats gissar jag... Ev. kan vi ju köra 3 i samma såklart! ;)

/Jon

viktor sa...

Kör vi eftermiddag så är jag startklar, blir det morgon så är det osäkert tyvärr...

Anonym sa...

Morgon passar bättre för mig egentligen. Men fiska lördag istället? Passar mig lika bra.

Timblad