Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

26 april, 2011



Min påsk har mestadels spenderats i kyrkan jag går till och varje påsk har vi ett stort drama om Jesu liv, död och uppståndelse! Men lördagarna är vi alltid lediga på för att man ska hinna umgås lite med sin familj, käka ägg och ha det allmänt gött i glada vänners lag...
Min lördag innehöll just detta! Jag och min vän Lakis från Örebro åkte ut en heldag för att i första hand jaga regnbåge, men även för att försöka smälla på någon fin bonusgädda såhär precis innan leken.. Vi fick även sällskap av Teamets stora Pikehunter Johan.. Tyvärr så lyste gäddorna med sin frånvaro denna dagen! Å även regnbågen var otroligt svårtrugad! Efter mycket om och men så lyckades i alla fall jag och Lakis ta varsin regnbåge. Hans tog på en spinnare och vägde 2,45kg och min tog en Soft 4-play och vägde 2,92kg.. Mitt BFT No Escape Combo set sattes på ett riktigt prov då den vilda regnbågen kastade sig gång på gång! En fantastiskt rolig drillning!
Kvällen avslutades med nygrillade regnbågskotletter, ägg och en massa annat gott i familjens och goda vänners sällskap!
Helt klart min bästa påskafton någonsin...

/Team Perax, Jon Persson

4 kommentarer:

teamholen sa...

Har det rymt regnbågar igen? I Dalälven?

Mvh Olle Teamholen

Anonym sa...

Hej Olle... För en sisådär 2 månader sen gick en kasse senast.. den fisken vägde mellan ca: 5hg-1kg... Så dessa två är ingen utav dom..

/Team Perax, Jon

george of the djungle sa...

Vart i älven denna gång? Var till siljan när det gick sönder kassar där och då var det bra mkt rymlingar! Har du nå tips om nå bra ställe man kan ta dom från land? Tack för en intressant blogg!

Johan & Jon sa...

Hello "George"... :) Från land är det väldigt svårt att fiska... Innan vattnet stiger i älven så brukar det dock stå en del bottenmetare i Insjön... Dessa två bågar togs i älven mitt i centrala Leksand.. Jag betraktar dom mer eller mindre som två slumpfiskar.. Vi såg att dom jagade kvidd vid ytan och drog ett par välriktade kast.., och smack! :)

/Team Perax, Jon