Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

13 mars, 2011








I fredags var jag, Jon och Viktor ute på ismete. Det skulle sluta med att jag och Jon fick oss en lektion i hur man ismetar. Dagen började redan i gryningen med att Viktor tog ett par rejält romstinna honor på 4kg och 4.5kg. Dessutom blir jag rånad på min pelagiskt fiskade 3hgs mört över 11 meters djup, spännande! Jag får dock min revansch en timme senare när jag kan bärga en grann gädda på 7kg och 100cm.
Sen började Viktors 20 minuter, med två fiskar som både jag och Jon blev rejält avundsjuka på. Första gäddan vägde 7.7kg fördelat på 100cm. Viktors andra och dagens största blev en återfångst från förra veckan! Viktors "ismetePB-fisk" hade nu ökat 1hg och knäckte precis 9kg, och fortfarande 107cm lång.
Ska även tillägga att Jon faktiskt också fick en fisk till slut, ca 3.5-4kg.

Stort grattis Viktor!

TeamPerax / Johan Löfström.

3 kommentarer:

Viktor dehner sa...

Helt okej dag!:) Kommer att köra b-kursen i början på nästa vecka, några platser kvar, bara att hänga med!

Johan sa...

Är B-kursen "Hur man fångar en 10+ på ismete" eller? Tycker verkligen vi börjar bli värda en sådan snart..

Viktor dehner sa...

det vet jag inte om jag kan lova:) ja, men jag tror nog det kommer att kika upp någon innan isen går om vi fortsätter att lägga lika mycket tid..