Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

12 maj, 2010



Under sportfiskemässan i Sundsvall hade jag nöjet att träffa på den mycket duktiga fiske/natur filmaren Thomas Öhman som bl.a. är skapare utav filmerna "Gäddfeber" & "Eldslandet". Denna gången har han överträffat sig själv då han under sju (!) års tid har jobbat med filmen "Drömån".
Jag minns när jag var i 15 års åldern och stod på en sträcka i älven Håvran. Framåt 4-tiden på morgonen så kom dimman nästan spöklikt glidande ner för forsen och solens första strålar kikade fram. Jag tänkte att något så vackert kan inte upplevas om man inte är här och nu! Just sånna här stunder har Thomas lyckats fånga vid flera tillfällen på filmen, jag tappar nästan andan när jag tänker på vilka vackra filmsekvenser det finns med!
I en hel månad per tur under 7års tid har Thomas åkt upp helt själv till sin drömå och filmat genom att rigga upp en kamera på land och filmat sig själv. En riktig utmaning skulle man lugnt kunna påstå! När jag stod där och pratade med Thomas tänkte jag, Shit! 300 spänn, men jag bara MÅSTE ha den! Hade jag vetat det jag vet nu hade han utan tvekan fått en femhundring för sin film!
Om jag ska vara lite kritisk oxå och förklara varför filmen får ett halvt poängs avdrag så hade jag vela haft mer scener där han pratar med kameran och inte lika mycket studioröst.. Men det är verkligen en parentes! Klicka på länken: Svensk Fiskefilm så får ni själva se trailern! Det tar dock lite tid att ladda upp den, men det är det värt! Detta MÅSTE vara årets fiskefilm 2010, allt annat vore ett skämt!
Team Perax önskar Thomas Öhman all lycka till i framtiden. Sug på den här karamellen ett tag och lycka till med ditt kommande projekt, uppföljaren till "Gäddfeber"...Gösfeber. ;)

Kommande:

*Trollingförsök 2 på StorSiljan.
*Team Perax på abborrjakt.


Skittfiske på er allesammans!

Team Perax/Jon Persson

Inga kommentarer: