Totalt antal besökare: [sedan 14 november 2009]

15 februari, 2010


Jag har sett gäddfiskefilmen "Pikelords, The saga". En amatörinspelad film om bröderna Daniel & Marcus Strand och deras fiskeäventyr. Här får vi följa med två stycken mycket duktiga gäddfiskare när dom fiskar med wobblers, mjukbeten och levande betesfisk. Med amatörfilm menar jag att grabbarna inte har använt svindyr utrustning för att få bästa möjliga film och ljudkvalité, men i övrigt tycker jag att det är en RIKTIGT bra film! Dom delar med sig mycket av sin erfarenhet och utav sina betesval, och visar även upp en rad med riktigt fina och välmatade gäddmadamer! Filmen inspirerar mig väldigt mycket att göra en egen fiskefilm och jag är övertygad om att den kommer inspirera er oxå! Filmen får man just nu med nr.1 utav sportfisketidningen "Fiskefeber".
Den här filmen har Daniel gett ut till minne och en hyllning utav sin bror Marcus vilket gör filmen oerhört stark! Jag tycker det är en fantastiskt fin hyllning! I slutet av filmen kommer den latinska texten "Fratres in aeternum" - "Förevigt Bröder". Jag hoppas Daniel en dag vill komma upp och hälsa på TeamPerax och göra en satsning på våra Dalagäddor, det vore en riktigt stor ära!

/Team Perax, Jon Persson

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Jättefint skrivet av dig. Marcus hade garanterat också blivit hedrad av din text.

Vi hälsar gärna på er i vår!

Mvh// Daniel "PikeLords"